Cara Mengatasi Masalah Buasir

Posted in Uncategorized on Oct 26, 2014

APA ITU PENYAKIT BUASIR

Saya ingin bertanya kepada anda, pernahkah

anda mengalami situasi seperti dibawah:

-          Sentiasa sakit ketika membuang air besar & najis terlalu keras?

-          Rasa tidak selesa pada dubur seperti sakit dan gatal?

-          Keluar darah ketika membuang air besar?

-          Sukar untuk anda berjalan atau duduk disebabkan buasir?

-          Anda sentiasa mengalami sembelit dan jarang sekali membuang air besar?

-          Anda telah mencuba pelbagai cara termasuk membeli pelbagai jenis ubat dan krim untuk menghapuskan buasir namun ianya gagal dan sia-sia?

-          Setiap kali selepas membuang air besar anda terpaksa ‘memasukkan’ semula benjolan

yang keluar dari lubang anus?

Jika anda jawab YA, maka anda memang berada di tempat yang betul. Laman ini akan membongkarkan cara bagaimana anda boleh merawat penyakit buasir yang sedang anda alami dengan selamat, cepat & berkesan. Nak tahu lebih lanjut, baca sampai habis apa yang bakal disampaikan dalam laman web ini …

Buasir

Buat pertama kali aku ingin berkongsi mengenai kesihatan kita dalam Info Sihat. Kali ini aku nak memberi info mengenai buasir. Penyakit buasir ni atau hemmoroid iaitu penyakit yg boleh terjadi kat bahagian dubur. Sama ada bahagian dalam ataupun luar.

Kebiasaan tanda-tanda awal ia sewaktu kta meneran ataupun korang bagi tekanan semasa membuang air besar. sehinggakan rsa sangat2 sakit kalau nk keluar. so, buasir ni adalah pembengkakan sel2 pada melapisi saluran dubur itu. so, bila dah membengkak, t**k nak keluar akan bergesel ngan buasir nie. so, memang sakit dan perit yg amat.

Tanda-Tanda Buasir

Najis campur darah petanda awal

RAMAI antara kita pernah mengalami masalah pendarahan apabila buang air besar. Gejala najis bercampur berdarah ini sebenarnya petanda penting yang menunjukkan badan kita ada masalah kesihatan yang perlu mendapat rawatan segera.

Pendarahan ketika buang air besar dikategorikan sebagai masalah biasa yang berlaku dalam masyarakat kita terutama di kalangan golongan muda pada peringkat umur produktif iaitu antara 20 hingga 30 tahun.

Masalah ini lebih kerap berlaku pada individu yang terlalu banyak mengambil karbohidrat yang diproses, daging dan kurang makan sayur-sayuran serta buah-buahan. Karbohidrat yang diproses bermakna sumber karbohidrat dibersihkan daripada kekasaran luaran melalui kaedah penulenan.

Dalam proses ini, hampir semua vitamin, galian serta serat turut terbuang dan yang tinggal hanya kalori. Untuk menjadikan ia berkhasiat, sesetengah produk diperkayakan dengan memasukkan semula zat yang terbuang tadi. Antara contoh karbohidrat proses ialah roti putih, gula atau bahanyang dibuat daripada tepung.

Inilah sebabnya bagi individu yang mengamalkan pemakanan kaya karbohidrat proses lebih kerap mengalami masalah sistem perkumuhan terutama jika mereka juga kurang mendapat bekalan serat, air dan jarang bersenam.

Ada banyak punca yang boleh menyebabkan pendarahan ketika buang air besar. Punca yang paling lazim ialah buasir dan kanser usus selain rekahan pada kulit saluran dubur (masalah biasa dan menyakitkan, disebabkan sembelit atau mengeluarkan najis secara paksa), polip pada rektum dan usus besar serta ulser.

Masalah ini juga dipanggil pendarahan rektum (bahagian akhir usus besar) kerana rektum terletak betul-betul di atas lubang dubur. Kebanyakan pendarahan rektum pada usus besar, hujung usus besar atau dubur. Usus besar ialah sebahagian daripada saluran gastrointestin; iaitu laluan makanan selepas ia dicerna dalam usus kecil.

Usus besar bertanggungjawab menyingkirkan air daripada makanan yang tidak tercerna dan menyimpannya sehinggalah ia dibuang sebagai najis. Rektum pula adalah bahagian terakhir usus besar (15 sentimeter dari dubur). Manakala esofagus, perut, duodenum dan usus kecil dipanggil saluran gastrointestin atas.

Menurut Perunding Pembedahan Gastroenterologi, Dr Abdul Hamid Mat Sain, walaupun ramai yang menganggap ia agak memalukan tetapi gejala berbahaya tidak boleh dipandang ringan dan perlu diberikan perhatian segera bagi mengesan punca sebenar menyebabkan pendarahan.

Sikap tunggu dan lihat sebenarnya boleh menyebabkan masalah ini bertambah berat kerana ramai yang menganggap ia bukanlah perkara membimbangkan apabila pendarahan berhenti selepas beberapa ketika tanpa mendapatkan sebarang rawatan.

Warna darah juga sebenarnya berbeza dan secara umum warna ia boleh memberikan gambaran kasar kepada punca, penyakit dan lokasi pendarahan. Jika warna darah yang keluar bersama najis itu merah cerah bermakna penyakit berada dekat dengan kawasan dubur (di bahagian usus yang hampir dengan kulit). Ia mungkin disebabkan masalah pada saluran menyebabkan salur darah bengkak dan pecah seperti yang berlaku pada pesakit buasir.

Jika warna darah merah gelap bermakna pendarahan berlaku pada bahagian usus yang lebih dalam. Penyakit pada umumnya lebih berbahaya seperti kanser usus. Ini adalah punca pendarahan rektum yang paling lazim.

Warna najis yang hitam dan melekit seperti tar (dipanggil melena) pula menandakan ada pendarahan pada bahagian lebih atas (pangkal) usus, esofagus, perut atau duodenum (usus kecil). Melena atau najis tar ini terhasil apabila pendarahan berlaku terlalu lama dalam usus besar yang memberikan peluang bakteria bertindak dan menghuraikannya kepada bahan dipanggil hematin yang berwarna hitam dan berbau sangat busuk. Inilah sebabnya apabila berlaku pendarahan rektum kali pertama, pesakit perlu menjalani pemeriksaan segera.

Selain warna, kuantiti darah juga boleh menjadi petanda tahap penyakit atau masalah yang dialami seseorang. Biasanya pendarahan rektum sederhana dikategorikan apabila banyak darah keluar setiap kali buang air besar. Jika kuantiti ini lebih banyak, bermakna pendarahan sudah mencapai tahap serius.

Pendarahan rektum juga boleh menyebabkan pesakit berasa lesu, pening atau pitam khususnya bagi mereka yang mengalami pendarahan serius. Kadang kala pesakit juga boleh mengalami simptom tekanan darah rendah terutama apabila berdiri selepas lama duduk di tandas.

Buasir ni ada 4 peringkat, jika ada tanda-tanda macam kat bawah nie, korang boleh jumpa Dokter cepat2 untuk mengelakkan berlarutan

Tahap 1
Berlaku pendarahan dan bengkak menonjol keluar.
Tahap 2
Disebabkan oleh pergerakan usus, bengkak akan keluar tetapi secara spontan akan masuk balik kat dubur tue.
Tahap 3
Keadaan yang sama seperti tahap dua, tetapi bengkak tersebut akan hanya berada di dalam setelah ditolak masuk secara fizikal, maknanya korang kena la tolak pakai tangan.memang sakit la
Tahap 4:
Darah pekat keluar, menyebabkan rasa sakit dan susah untuk meneran. Buasir akan berada di luar kawasan dubur. Memang sakit dan perlu berdah kalau dah macam nie.

FAKTOR-FAKTOR PENYEBAB BUASIR

1. regangan yg optimum/terlampau semasa pergerakan usus atau dalam bahasa mudahnya perut korang rasa cam dipulas2
2. cirit birit kronik. memang selalu keluar masuk tandas.
3. korang kurangnya pengambilan makanan berserat dalam diet harian cam sayur dan buah-buahan
4. mengandung atau bersalin.

Simptom-simptom penyakit buasir ni pulak ;


1. rasa sakit yang berdenyut-denyut.
2. pendarahan berlaku selepas dan sebelum membuang air besar.
3. darah menitis dan tersembur keluar dari saluran dubur.
4. dalam tempoh pendarahan ini, pesakit itu boleh mengalami kekurangan darah.
5. ada yang tidak mengalami pendarahan, tetapi dikenali sebagai pembengkakan dubur.

PRODUK HOMEOPATHY BOLEH MEMBATU MENYEMBUHKAN BUASIR

Saya tertarik dengan satu email yang bertanyakan tentang remedi dan produk-produk untuk merawat buasir. “saya takut untuk buang air besar kerana risau akan sakit atau berdarah selepas itu” , salah satu ayat yang sering saya dengar atau terbaca dari pesakit-pesakit saya sewaktu mereka datang bertemu saya atau di online.

Selain dari remedi seperti Hamamelis, Aesculus, Aloe, Graphite dan lain-lain yang telah berjaya menyembuhkan pesakit-pesakit buasir. Saya juga telah berjaya merawat puluhan pesakit dengan remedi yang diimpot dari Jerman yang diberi nama Dr.Reckeweg yang mempunyai rangkaian remedi hampir untuk semua penyakit.

Produk Dr.Reckeweg semuanya bermula dengan kod R, gabungan remedi-remedi ini telah berjaya mencatatkan rekod penyembuhan yang tinggi sepanjang 10 tahun saya mengamalkan Perubatan Homeopathy. R1, R13, R30 dan R37.

Indikasi Remedi/Produk

  1. R1 – Pesakit buasir akan mengalami simptom di mana akan terjadi ketidakselesaan di abdomen (perut) seperti kembung, berangin dan pedih-pedih atau disebut localised inflammation in cases of acute hemorrhoids. R1 bertindak melegakan ketiadakselesaan inflamasi yang terjadi di perut.
  2. R13 – Remedi ini bertindak melegakan kesakitan yang terasa seperti terbakar dan pedih di dubur, dubur terasa terkeluar dan gatal-gatal.
  3. R30 atau Krim Hamamelis atau Krim Aesculus – Krim-krim ini bertindak sebagai agen melegakan kesakitan secara luaran dan mempercepatkan pengecutan inflamasi yang terjadi di dubur seperti berdarah, membengkak dan terkeluar.
  4. R37 – Remedi ini akan bertindak melembutkan najis atau meregulasikan najis (regulate the stool) supaya buasir tidak akan terjadi lagi.

Remedi ini dipanggil combination remedy (remedi kombinasi) , ia menggabungkan beberapa remedi yang amat berkesan untuk merawat buasir didalam 1 produk. Kombinasi remedi ini disediakan didalam dos yang amat rendah dan tidak terdapat sebarang aduan komplikasi kesan sampingan.

Kebaikan combination remedy , ia dapat merangsang penyembuhan mengikut keserasian remedi-remedi didalam satu masa berbanding single remedy.

Presentasi produk ialah di pek didalam botol kaca 22ml kecuali R30 ia didalam bentuk ointment (krim) 85g* dalam bekas plastik.

* R30 selain dapat mengecut dan meredakan inflamasi buasir ia juga boleh menyembuhkan jerawat, sakit atau sengal sendi, terseliuh dan inflmasi kulit. Ia adalah krim pelabagai guna.

[R30.gif]

JANGAN TUNGGU SAMPAI BUASIR ANDA MENJADI TERUK BARU ANDA INGIN LAKUKAN TINDAKAN…

HARGA

R1 = RM65

R13 = RM65

R37 = RM65

R30=RM80


CARA MEMESAN PRODUK


SILA TAIP

R1 ATAU R13 ATAU R30 ATAU R37 | NAMA PENUH| ALAMAT| NO TELIFON

DAN HANTAR KE

0125806029

SELEPAS ITU SILA TUNGGU SMS DARI PIHAK KAMI

SELEPAS ANDA BANK IN KEDALAM AKAUN SILA SMS

NAMA PENUH | TARIKH & WAKTU ANDA BANK IN DUIT

Leave a Reply


  • You Avatar
  • Menangi Jam Tangan BONIA Sekarang. Klik DiSini

  • Wak-Doyok-Mohammad-Azwan-Shah-for-Fairuz-Ramdan
  • Anda Boleh Cek Tarcking Number Poslaju Produk Yang Telah di Pos Disini

    Tracking No Tarikh 31/7/2016 Jumaat

    EP024068798MY - Surina
    EP024068824MY - Akramshah
    EF213551311MY - Nurliyana Mohd Noor
    EF213551308MY - Rosni Abd. Ghani
    EF213551299MY - Fadlullah Yusop
    EF213551285MY - Mazni Suhana Hj Mahali
    EF213551387MY - Noratika Marsat
    EF213551360MY - Ilyana Ismail
    EF213551356MY - Normah Mohd Yusof
    EF213551342MY - Nurul Madhirah Rosli
    EF213551339MY - Hasbullah Husin
    EF213551373MY - Sariah Simat
    EF213551395MY - Suryani Jaafar
    EF213551400MY - Zenudin Aziz
    EF213551427MY - Zawiyah Yudin
    EF213551413MY - Marzitah
    EF213551271MY - Nurul Izza Osman

  • KEPADA ANDA YANG TELAH MEMBELI PRODUK HOMEOPATHY KAMI BUAT KALI PERTAMA,KEDUA DAN KE TIGA JUTAAN TERIMA KASIH KAMI UCAPKAN.UBAT PALING MUJARAB IALAH KEYAKINAN PADA DIRI SENDIRI DAN TIDAK PUTUS ASA

  • SILA KLIK GAMBAR PRODUK UNTUK LIHAT KETERANGAN PRODUK

  • SENARAI PAKEJ JERAWAT DAN PARUT

  • KLIK GAMBAR UNTUK PAKEJ JERAWAT EKONOMI PALING LARIS

  • KLIK GAMBAR UNTUK SET HOMEOPATHY KOMPREHENSIF MENGHAPUS JERAWAT,PARUT & JERAGAT

  • PAKEJ JERAWAT Hepar Sulphuris Calcareum (HSC30)

  • CARA MUDAH MILIKI BADAN RAMPING TANPA LEMAK

  • CARA MUDAH MILIKI ZAKAR BESAR,KUAT,PANJANG DAN TAHAN LAMA

  • KLIK GAMBAR UNTUK PRODUK MEMBESAR, MEMADAT DAN MEMANTAPKAN PAYUDARA

  • SUSAH NAK BERAK,PERUT SAMPAI KEMBUNG DAN TERPAKSA MENERAN

    [DRReckeweg_gen2350_100_4685.jpg]

  • DAMIANA GOLD SEHEBAT VIAGRA

  • KLIK GAMBAR UNTUK SET RAWATAN RAMBUT GUGUR DAN BOTAK HOMEOPATHY

    http://3.bp.blogspot.com/_AomIg2-Ao9g/TPJJa5RLn8I/AAAAAAAAApg/fA45cJ5F1bU/s1600/bio%2Bbotak%2B200px.JPG
  • Alfalfa Tonic GINSENG uNTUK TAMBAH SELERA MAKAN DAN BADAN KURUS *GEMUKKAN BADAN*

  • RAHSIA ANAK PINTAR DENGAN HOMEOPATHY

    http://2.bp.blogspot.com/_AomIg2-Ao9g/SwQZlRaWNuI/AAAAAAAAASo/uzQHlhCl-hQ/s1600/Iq+and+eq+Booster.JPG
  • ANDA KURANG DARAH,PENAT MELAMPAU DAN SUSAH TIDOR..?

    http://1.bp.blogspot.com/_AomIg2-Ao9g/S-TuEt4sGXI/AAAAAAAAAek/hHK1g5tVQIk/s1600/vita-c15.jpg
  • PRODUK UNTUK MASALAH LELAH

  • Produk Untuk Penyakit Psoriasis

  • PESANAN PENTING BUAT PENGUNJUNG AZHAAN BROTHERS SHOP

    JIKA ANDA RAGU UNTUK MEMBELI PRODUK SECARA ONLINE ATAU ANDA PERTAMA KALI ATAU TIDAK PERNAH MEMBELI SECARA ONLINE ANDA TIDAK PERLU BIMBANG, SILA SIMPAN RESIT PEMBAYARAN ANDA SEWAKTU ANDA BANK IN DI MESIN ATM ATAU TRANSFER DUIT.ANDA BOLEH MEMBUAT LAPORAN POLIS JIKA PRODUK ANDA TIDAK SAMPAI KE TANGAN ANDA "KEPUASAN ANDA KEUTAMAAN KAMI"
  • PRODUK ANDA AKAN DI HANTAR( COURIER) PADA HARI BEKERJA MENGGUNAKAN KHIDMAT POS LAJU MALAYSIA.PRODUK AKAN SAMPAI DALAM MASA 1 KE 3 HARI.(tidak termasuk cuti am dan cuti umum).
  • UNTUK PEMBAYARAN DAN PENGHANTARAN SILA KLIK BUTON DI BAWAH

  • JOM LIKE FACEBOOK SAYA

  • jika anda ingin wajah yang cantik..berusahalah seperti insan dalam video ini…saya tak kisah berapa bayak produk anda pakai..yang penting selagi anda berusaha dan tidak putus asa..anda akan dapat apa yang anda inginkan..percayalah..lakukan sesuatu luar dari kebiasaan anda..percayalah anda boleh cantik dan sihat seperti yang anda inginkan

  • Meta